tisdag 14 augusti 2018

Reklamfundering

Många jag möter suckar över all reklam Jag ser också alla lappar på brevlådorna där det står reklam undanbedes. 75 procent av lådorna har dessa skyltar i vår trappuppgång. När jag hämtar upp dagens skörd ligger det en IKEA katalog med i högen. En tjock en. Jag får väl bläddra i den tänker jag. Det är inte det vanliga glansiga pappret utan det är något matt med dålig kvalitet som jag upplever det. Den gav inte mig lust att åka till affären fast det vill ju en del till att lust för att åka till en affär skall uppkomma hos mig. Kan det verkligen löna sig att trycka upp denna katalog och sedan skicka ut den?   I dagens värld letar man väl i sin dator efter det man vill ha. Men nu hör jag riktigt det gamla mantrat Alla har inte telefoner med appar osv. Tänk på de gamla. Då kontrar jag att de gamla handlar nog inte så mycket på IKEA och de som inte har dator är nog inga köpstarka kunder. Fast nu blev det ju så att jag skrev ut företagets namn två gånger här....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar