torsdag 13 september 2018

Spinning

Många orienterare har GPS klocka när de springer. Den mäter det mesta och analys görs efter loppet. Jag tycker det är mycket bra med barnbarnen. Här kan man verkligen se vad för typ av fel de gör osv. Det är dock inte så att jag personligen känner behov av en sådan klocka. Jag vet vad för fel jag gjort och det är mycket sällan jag inte alls vet var jag varit och hur nära kontrollen jag var när jag bommade även om det händer.
När jag går på spinning är det annorlunda då vill jag ha pulsband. Det är en jättebra mätare och gör så jag verkligen tar i när så är fallet men också att jag låter pulsen gå ner mellan topparna. Jag har märkt att ibland tror jag att jag jobbar hårt men ser att inte pulsen går upp och tar då i lite extra och får önskad pulshöjning. Sist var det bara sju av oss tjugofem spinnare som valt att ta pulsband. Jag undrar verkligen varför inte fler tar band. Upplever någon det som tävling och det vet jag att en del är allergiska mot. Men det är ju bara tävling mot sig själv? Jag får nog fortsätta undra....

Klokord från min gamla anteckningsbok
Håll fast vid livets glädjeämnen innan de förs bort av tidens strömvirvlar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar