torsdag 20 september 2018

Väder

Tänk att det skall bli en sådan storm ikväll. Just nu på morgonen är det alldeles lugnt. Natt-DM som skulle gå i Skene ikväll är inställt. I morgon skall vi springa i Säve. Jag tänker tillbaka till stormen Gudrun. Martin var hos oss i Vänersborg och tog tåget till skolan i Karlskrona. De fastnade i skogen i Småland någonstans. Träd låg som plockepinn. Kommer vi att mötas av ett sådant elände i morgon? Svårt att tänka sig just nu när det verkligen är lugnet före stormen.
Det blir ju ofta så att man tittar på väder appen. Jag brukar låta orter jag besökt ligga kvar. För ett och etthalvt år sedan var jag i Marrakech. Det var närmare 40 grader där då. Vad värre är är att det inte regnat en droppe sedan dess som jag sett. Hur klarar de sin vattenförsörjning? En så stor stad med alla sina toaletter och duschar. Vi hör ju hur det låter här i Sverige efter en varm sommar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar