måndag 1 oktober 2018

Konstigt möte

När vi kommer ut från folkvimlet på bokmässan skiner solen så härligt och vi beslutar oss för att ta en promenad mot hotellet. Det kommer upp en kille vid min sida och säger. Kan du skänka en slant till en hemlös? När jag vänder på huvudet får jag se en prydligt klädd kille i trettioårsåldern. Han ser ut som vilken svensk snygg kille som helst. Förvånat säger jag:. Men vad har hänt med dig. Har du slarvat bort ditt liv? Ja det kan man säga svarar han. Jag hade fru och barn. Ja inte ser du ut som någon som behöver gå och be om pengar säger jag. Det är inte alltid det syns på utsidan säger han. Har du en slant? Nej du får inget av mig. Nähä säger han och går iväg. Jag och Lasse tittar på varandra. Det var märkligt säger vi. Trodde han att jag skulle stanna och plocka fram en peng och överlämna den till honom. Så mycket konstigt det finns.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar