torsdag 23 augusti 2018

Israel

Vid vår sprintorientering i Trollhättan kommer ett ungt par och frågar om det går bra att springa trots att de är en halvtimma försenade. Funktionärerna är jättehyggliga och fixar detta. Jag blir jättenyfiken vilka de är. ”Riktiga orienterare”?. Så jag frågar. Det visar sig att de är på genomresa på väg till World cup tävlingar i Norge. De har sökt på nätet efter någon träningstävling. De kommer från Israel. Är det många orienterare därifrån undrar jag. Javisst säger de, inte jämfört med Sverige men det är minst två arrangemang varje vecka. Så hinner jag inte prata med dem mer eftersom de skall iväg snabbt. Jag tänker på de rapporter man får kring situationen i Israel. Inte förknippar man det med orientering precis. Så mycket jag inte vet.

Klokord från min gamla anteckningsbok
De som vet allt är enfaldiga och det är i sin enfald de har sin styrka och vetande. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar