söndag 21 oktober 2018

Orientering igen!

På fredag eftermiddag beger vi oss iväg till Axvalla. Det är dags för nattorientering. Det blir inte så många nattävlingar under året men nu skall pannlampa på. När det nu äntligen är dags far tankar som vad håller jag på med runt i skallen. Jag känner mig lite ruggig och tycker det låter så skönt att bara sätta sig och slå på TVn. istället skall jag ut och jogga till en start i mörka natten. Axvalla hed är en äng med enbuskar lite här och där. Jag har alltid tyckt att den ser så spännande ut och velat springa här. Jag startar 20.14 och mina första kontroller ligger ute på heden. Det går betande nötdjur här och de dundrar fram i flock framför mig. Märkligt att vi skall springa bland djuren med våra starka lampor. När jag väl kommit iväg känns det spännande och kul. Det går bra och jag leder stort men tyvärr springer jag förbi en kontroll och får vända om och leta. Det kostar segern.
Hem till hotellrum för att nästa morgon springa en sprint bland hus och park i Axvalla. Nu går det undan. Det gäller att inte missa en meter och hålla rätt kurs mellan husen. Tyvärr är jag inte så snabb så någon första plats blir det inte.
På söndagen beger jag mig till Hjällbo utanför Göteborg. Här möter jag en helt annan terräng. Bergigt och svårt mellan skrevor och sänkor. Det går ganska bra men tyvärr alldeles för sakta så jag blir en bit efter. Det gillar jag inte men huvudsaken är väl att vara ute och ha kul, eller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar